Objectonafhankelijke opdrachten

Objectonafhankelijke opdrachten kunnen bij meerdere objecten worden ingezet, dus ook bij tijdelijke tentoonstellingen en bieden zo ruimte voor aansluiting op de gestelde hoofdvraag. De opdrachten zijn ontwikkeld in het kader van Wetenschap &Technologie en de competenties vanuit het leerplankader kunstzinnige oriëntatie en cultureel erfgoed van de SLO.

Bij Museum+ spelen deze opdrachten een belangrijke rol. De museumdocent heeft een diversiteit aan objectonafhankelijke opdrachten bij zich en zet deze desgewenst in. In kleine groepjes lossen de leerlingen zelfstandig een probleem op, gaan op onderzoek uit, reflecteren op dat wat zij net hebben geleerd door middel van 21e eeuwse vaardigheden.

Een paar voorbeelden:

beeldaspecten-fotograferen

beeldonderzoek

vragenmachientje

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s